Info
Dieta mediteraneana protejeaza de diabe
Persoanele care adopta un regim alimentar bazat pe legume, fructe, nuci, seminte si peste sunt mai putin predispuse sa dezvolte diabet de tipul II.
Concluzia apartine cercetatorilor spanioli, care au realizat un studiu pe un grup de 418 adulti, cu varste cuprinse intre 55 si 80 de ani si care aveau cel putin trei factori de risc cardiac. Subiectii au urmat, timp de patru ani, fie o dieta mediteraneana cu accent pe uleiul de masline, fie o dieta mediteraneana cu accent pe grasimi nesaturate, provenite mai ales din nuci, fie o dieta saraca in grasimi. In final, 10% - 11% dintre voluntarii care au imbratisat dieta mediteraneana au dezvoltat diabet, cu 7% - 8% mai putin fata de grupul care a avut o dieta saraca in grasimi. Mai mult, dupa ce au analizat toti factorii de risc, precum greutatea, dependenta de fumat si nivelul de exercitii fizice efectuate, cercetatorii au stabilit ca dieta mediteraneana reduce cu 52% riscul de diabet comparativ cu dieta saraca in grasimi.FEMEILE OBTIN CE VOR LA ORA 18:00
Dorintele doamnelor au sanse mai mari de a fi privi te favorabil de barbati daca sunt exprimate spre sfarsitul zilei, ideal la ora 18:00. Cel putin aceasta este concluzia unui studiu publicat de The Daily Mail, care mai precizeaza ca sotii ar trebui sa evite certurile de dupa-amiaza, din jurul orei 15:00, perioada in care femeile castiga detasat in materie de argumente. Daca insa isi doresc o crestere salariala sau o promo vare, femeile ar face bine sa discute cu sefii lor pe aceasta tema in jurul orei 13:00. Acesta este momentul din zi in care managerii sunt mai receptivi la cerintele angajatilor, arata acelasi sondaj.
NUCILE, DARURI INESTIMABILE
Daca i-ai scris lui Mos Craciun sa-ti aduca sanatate, fii sigura ca-ti va aduce un sac plin de nuci. Un gest justificat de multiplele calitati terapeutice ale acestor delicioase fructe. Iata doar cateva dintre ele.
1 VITALIZANTE, foarte indicate pentru perioada rece a anului, ele contin, la 100 g: 15 g de proteine, 60 g de lipide, 15 g de glucide si 2,4 g de celuloza. Sunt bogate in minerale ca sodiu, potasiu, calciu, magneziu, clor, fosfor, sulf, fier, cupru, zinc si iod, precum si in vitaminele C, B1, B2, B5, vitamina PP si caroten.
2 COMBAT ANEMIA SI ASTENIA. In acest scop, e recomandat sa se mestece indelung un pumn de nuci taiate marunt, amestecate cu o lingura de miere, dupa care sa se bea un pahar cu suc de fructe.
3 IMBUNATATESC ACTIVITATEA CEREBRALA, contribuind la eliminarea golurilor de memorie, provocate de fumatul si alcoolul in exces, dar si de oboseala, stres sau efort intelectual prelungit, asigura nutritionistii.
4 PREVIN ORBIREA - un consum bogat de nuci, asigura oftalmologii americani la Brigham Young University, impiedica distrugerea fotoreceptoarelor, cele mai importante celule ale retinei, reducand semnifi cativ riscul de a dezvolta AMD (degenerarea maculara provocata de imbatranire).
5 TIN ARTERELE FLEXIBILE SI PREVIN APARITIA ATACULUI VASCULAR CEREBRAL, atunci cand sunt consumate, intr-o cantitate de opt pe zi, arata un studiu realizat de cercetatorii americani de la Barcelona's Hospital Clinico.
6 TRATEAZA TULBURARILE DE RITM CARDIAC. Efectul benefi c este datorat prezentei acidului alfa linoleic in compozitia lor.
7 AMELIOREAZA BOLILE DE STOMAC SI INTESTINE: ulcere, dispepsii, iritatii, pirozis, diaree, constipatie.
8 REGLEAZA FUNCTIILE ENDOCRINE, fiind utile in caz de tulburari ale hipofizei si insuficienta suprarenala, tulburari de ciclu menstrual, dar si la menopauza.
9 INTARESC OASELE SI ARTICULATIILE, alinand durerile din artroza, reumatism sau tuberculoza osoasa.
10 CURATA TENUL, cand sunt utilizate pe post de gomaj. Piseaza doi-trei mieji, aplica pasta pe fata si maseaza circular. Procedeul ajuta la indepartarea stratului de piele moarta, elimina impuritatile si vascularizeaza pielea.
Alte articole
Top articole
- Cele mai fierbinti discutii
- Dieta perfecta
- Maraton kangoo jumps in Bucuresti
- horoscoooop
- Kangoo jumps Sector 2
- Valentine's kangoo party
-
Plafar on Facebook






