login inregistreaza-te newsletter Adrese magazine Plafar
Info

Formula fericirii ziare si sex

Oamenii fericiti au mai multi prieteni, citesc mai multa presa si intretin raporturi sexuale cat mai des.
La polul opus in topul fericirii sunt consumatorii inraiti de televiziune. Acestea sunt concluziile cercetatorilor de la Universitatea Maryland, Statele Unite, dupa ce au analizat obiceiurile sociale a 30 000 de persoane, in perioada 1975-2006. Sociologii avertizeaza ca uitatul fara
masura la televizor reprezinta un troc periculos. Astfel, in schimbul unui sentiment de satisfactie pe termen scurt, te alegi cu o maladie pe termen lung.

Marijuana stimuleaza memoria
Contrar parerilor traditionale, marijuana impiedica deteriorarea cerebrala, ajutand creierul sa se mentina tanar. Descoperirea apartine cercetatorilor americani de la Universitatea din Ohio. Acestia au constatat ca anumite elemente care se regasesc in marijuana au efecte benefice asupra creierului persoanelor in varsta, reducand inflamarea si stimuland chiar formarea de noi celule ale creierului. Autorii cercetarii lanseaza posibilitatea producerii unor remedii pe baza de marijuana pentru prevenirea si tratamentul bolii Alzheimer. Medicamentele ar trebui sa aiba proprietati similare celor ale tetrahidrocanabinolului/dronabinol (THC), care este principala substanta psihoactiva din canabis, insa fara efectele halucinogene asociate.

Cafeaua, benefica doar pentru femei
Persoanele care beau doua-trei cesti de cafea pe zi prezinta cu 25% mai putine riscuri de a dezvolta o boala cardiovasculara, comparativ cu cele care n-o consuma deloc. Mai mult, cafeaua exercita un efect pozitiv asupra intregului organism, iubitorii de cafea suferind cu 18% mai rar de diverse afectiuni. Datele provin dintr-un studiu american desfasurat timp de 25 de ani, la care au participat 84 000 de femei si 42 000 de barbati. Ceea ce surprinde insa este faptul ca aceste efecte ale cafelei sunt raportate doar in cazul femeilor. In randul barbatilor, astfel de influente n-au fost inregistrate.

Muzica preferata protejeaza venele
Ascultatul muzicii preferate are un efect benefic asupra sistemului cardiovascular, sustin cercetatorii Universitatii Maryland, SUA, care anterior au descoperit acest efect si in ceea ce priveste rasul. Concluzia a rezultat in urma unui experiment in care 10 voluntari au ascultat pe etape melodii la alegere, compozitii care le provocau neliniste, muzica de relaxare si au vizualizat filmulete comice. Ordinea a fost aleatorie pentru fiecare subiect in parte, iar inainte si dupa desfasurarea procesului, acestora li se masura reactia vaselor la cresterea presiunii sangelui. Astfel, cand au ascultat muzica preferata, venele subiectilor s-au dilatat cu 26%, cu 19% sub influenta filmuletelor comice, cu 11% cand au ascultat muzica de relaxare si doar cu 6% atunci cand au ascultat melodii tulburatoare. Cercetatorii sunt de parere ca aceste reactii fiziologice ar putea fi determinate de endorfine, asa-numitii hormoni ai fericirii.


Parerea cititorilor despre acest articol
Adauga un comentariu
 
  • Plafar on Facebook