login inregistreaza-te newsletter Adrese magazine Plafar
Info

Alcoolul cum masura ne fereste de astm

Consumul de alcool in cantitati moderate poate reduce riscul dezvoltarii de astm, sustin cercetatorii danezi.
In cadrul unui studiu realizat pe 19.249 de gemeni cu varste cuprinse intre 12 si 41 de ani, timp de opt ani, oamenii de stiinta au descoperit ca persoanele care consuma 1-6 unitati de alcool (o unitate de alcool reprezentand 10 ml de alcool pur) pe saptamana prezinta un risc redus de a dezvolta astm. Mai exact, pe perioada desfasurarii cercetarii, doar 4% din aceasta categorie de subiecti au dezvoltat boala. Cel mai mare risc de a se imbolnavi de astm a fost inregistrat la persoanele care beau rar sau niciodata, fiind de 1,4 ori mai posibil ca acestea sa se aleaga cu afectiunea. Bautorii inraiti par a fi mai protejati din aceas ta perspectiva, cu 1,2% probabilitati de a face astm.
CASCATUL, TERMOSTATUL CREIERULUI
Creierul uman functioneaza intocmai ca un computer, care, atunci cand se incalzeste, nu mai da randament si i se reduce capacitatea de a procesa informatia. In aceste situatii critice intervine un termostat natural - cascatul, care permite accesul aerului rece si aduce din nou creierul la o temperatura sanatoasa, sustin cercetatorii de la Universitatea Princeton. Temperatura creierului este influentata de numarul de operatiuni de procesare pe care trebuie sa le realizeze, de temperatura sangelui si tensiunea arteriala.
Specialistii au precizat ca un creier supraincalzit poate cauza stari de somnolenta, ceea ce explica de ce cascam atunci cand ne este somn. Cand esti mai cald este mai probabil sa te simti adormit. Noaptea, cand esti pe cale de a adormi, temperatura corpului este cea mai ridicata din intreaga zi, a explicat dr. Andrew Gallup, coordonatorul studiului.
SEMINTELE DE PIN, PUR SI SIMPLU INCREDIBILE
Sunt folosite de secole in scopuri culinare. In Grecia Antica erau conservate in miere si consumate in scop afzodiziac. Triburile de indieni Hopi si Navajo le apreciau foarte mult ca sursa de proteine. Astazi ele isi recastiga autoritatea, ca aliment- medicament.
1 COMBAT ANEMIA FERIPRIVA, datorita continutului important de fier (5,53 mg la 100g).
2 AMELIOREAZA MEMORIA SI ALTE FUNCTII CEREBRALE, intrucat contin atat magneziu, cat si vitamina B6, doua elemente binecunoscute si recunoscute in tratarea deficitului de concentrare, precum si a stresului.
3 ALUNGA OBOSEALA. Mixul de grasimi, proteine, carbohidrati, vitamine si minerale face din semintele de pin un energizant excelent. Asadar, atunci cand simti ca te lasa puterile, rontaie un pumn de seminte de pin - asigura un restart perfect.
4 PREVIN SI INLATURA DEPRESIA. Continutul mare de fosfor le recomanda intens celor care sufera de epuizare nervoasa. Aceasta pentru ca celulele creierului au nevoie de mult fosfor pentru o functionare optima.
5 REGLEAZA TENSIUNEA ARTERIALA, gratie actiunii sinergice a magneziului si a potasiului din compozitie, prevenind afectiunile asociate hipertensiunii.
6 INTARESC SISTEMUL IMUNITAR. Manganul, care se afla intr-o concentratie insemnata (8,808 mg/100 g) in acest tip de seminte, este un foarte important co-factor pentru enzima antioxidanta, Superoxid Dismutaza, care ajuta corpul sa dezvolte rezistenta impotriva agentilor infectiosi.
7 SPRIJINA METABOLISMUL. Fiind o sursa excelenta de vitamine din grupul B, precum tiamina, riboflavina, niacina, acidul pantotenic, piridoxina si folati, semintele de pin joaca un rol deosebit in imbunatatirea metabolismului celular, cu beneficii reale pentru intreg organismul.
8 AU EFECT ANTIAGING. Ca si migdalele, semintele de pin sunt bogate in vitamina E (9,3mg/100g, adica circa 62% din DZR), un puternic antioxidant, care ajuta la mentinerea integritatii celulelor pielii, protejand-o de atacul radicalilor liberi, cei care accelereaza procesul de imbatranire.
Parerea cititorilor despre acest articol
Adauga un comentariu
 
  • Plafar on Facebook