login inregistreaza-te newsletter Adrese magazine Plafar
Info

Cuisoarele mina de antioxidanti

Uleiul esential din cuisoare poate inlocui cu succes conservantii de provenienta chimica folositi in prezent pentru mentinerea valabilitatii produselor alimentare.
Afirmatia apartine cercetatorului spaniol Juana Fernandez- Lopez de la Universitatea Miguel Hernandez, care a evaluat efectul antioxidant al celor mai utilizate cinci condimente in bucataria mediteraneana: oregano, cimbru, rozmarin, salvie si cuisoare. Testele au aratat ca tocmai cuisoarele au inregistrat cea mai mare capacitate de epurare a peroxidului de hidrogen. Tot ele au redus cel mai mult gradul de oxidare a lipidelor, altfel spus degradarea acestora sub actiunea radicalilor liberi.
IMPOTENTA IMBOLNAVESTE INIMA
Disfunctiile erectile nu sunt doar o problema legata de sex, ci pot fi, de asemenea, un indicator al riscului de boli cardiovasculare, avertizeaza cercetatorii de la Universitatea din Saarland. Dupa ce au examinat 1.519 barbati cu probleme cardiovasculare din 13 tari, oamenii de stiinta au constatat ca pacientii impotenti risca de doua ori mai mult sa sufere un atac de cord sau chiar un deces prematur, comparativ cu semenii lor care au o viata sexuala deplina. In plus, spun cercetatorii, pentru acesti barbati, riscul de accident vascular cerebral creste cu 10%, si cu 20% cel de spitalizare pentru insuficienta cardiaca.
ROSIILE, IZVOR AL TAMADUIRII
Colectie generoasa de vitamine, minerale, enzime si alte substante active, rosiile reprezinta un dar nepretuit al naturii. Dincolo de faptul ca sunt deosebit de savuroase, aceste legume purpurii previn si vindeca boli carora, dupa decenii de cercetari, medicina traditionala n-a reusit sa le vina de hac.
1 Sunt anticancer - cercetatorii au descoperit ca licopenul (un puternic antioxidant care le da culoarea specifi ca) din rosii previne cancerul de prostata, ovarian, gastric, de colon, osos, de plamani. Observatie interesanta: administrat singur, fara celelalte substante din rosie, licopenul nu are nici pe jumatate din efectele anticancerigene obtinute prin consumul integral al tomatelor.
2 Combat afectiunile sistemului osos - consumul frecvent de rosii proaspete, coapte in conditii naturale, si nu de sera, creste rezistenta oaselor si a articulatii lor, imbunatatind asimilarea calciului si inhiband procesele degenerative.
3 Previn ischemia si aritmia cardiaca - studii recente arata ca marii consumatori de rosii au o inima mai sanatoasa, care bate regulat si este mult mai putin expusa afectiunilor care apar odata cu varsta.
4 Reduc riscul de accident vascular - licopenul, vitamina B6 si vitamina C continute de tomate ajuta la mentinerea elasticitatii si rezistenteivvaselor de sange. La populatiile (in special cele mediteraneene) care mananca frecvent rosii, incidenta bolilor vasculare este de 2-3 ori mai redusa, iar media de viata este mult mai ridicata decat in rest.
5 Tin la distanta obezitatea si diabetul - servirea unei jumatati de kilogram de rosii in fiecare zi, mai ales in timpul pranzului, accelereaza metabolismul amidonului si al grasimilor, protejeaza organismul de cresterea colesterolului, de solicitarea excesiva a pancreasului si de supragreutate.
6 Remediaza infectiile renale si urinare cronicizate - in acest scop se beau 200 ml de suc de rosii proaspat, diluat cu apa de izvor, zilnic, in timpul mesei.




Parerea cititorilor despre acest articol
Adauga un comentariu
 
  • Plafar on Facebook