login inregistreaza-te newsletter Adrese magazine Plafar
Alimentatie

Cafeaua cu bune si rele

In lume se consuma anual aproximativ 400 de miliarde de cesti cu cafea! Un asemenea fenomen n-avea cum sa nu suscite interesul stiintific al specialistilor de tot felul, generand opinii pro si contra
Inca de la descoperirea ei, in anul 850, pe platourile din Etiopia de astazi, cafeaua a fost considerata un medicament. Efectele sale energizante si stimulative l-au cucerit inclusiv pe celebrul tamaduitor persan Avicenna, iar din 1615, cand a fost introdusa pentru prima data de comerciantii venetieni, si pe europeni. Pe vechiul continent, aceasta se ga- sea o vreme doar in farmacii. De-abia in 1683, a fost deschis in Venetia primul magazin, numit Bottega Del Caffe, iar celebra cafenea Caffe Florian din Piazza San Marco a fost inaugurata in 1720. Odata ajunsa in Europa, noua bau tura a fost puternic criticata de biserica catolica, multi considerand-o bautura diavolului. Spre surprinderea contestatarilor insa, Papa Clement VIII a binecuvantat cafeaua, declarand-o bautura crestineasca. Dupa acea s - ta unda verde, cafeaua a fost larg acceptata, iar obiceiul de a o consuma s-a raspandit cu repeziciune. Atat de mult incat Johann Sebastian Bach i-a dedicat in 1732 o oda - Kaffe-Kantata.
3 CESTI DE CAFEA PE ZI DEFINESC UN CONSUM MODERAT SI NU INDUC DEPENDENTA FIZICA
DOVEZI, NU LEGENDE
Dincolo de mister insa, cafeaua are la activ unul dintre cele mai stufoase portofolii de studii stiintifice care-i atribuie diverse virtuti sanogene. O cercetare efectuata acum cativa ani in Tarile de Jos a relevat ca trei cesti de cafea acopera 10% din necesarul de fier al organismului, 26% din necesarul de potasiu si 12% din cel de magneziu. De asemenea, s-a stabilit ca ea detine mici cantitati de vitamina A, C, E si B6. Un alt studiu, realizat de italieni pe circa 72.000 de persoane, a aratat o asociere inversa intre consumul de cafea si prevalenta astmului.
Insa una dintre cele mai importante puteri ale cafelei este cea anti-canceroasa. In 2008, un studiu realizat in Japonia a reliefat o scadere cu 60% a riscului de cancer de col uterin la femeile care beau mai mult de trei cesti de cafea pe zi, in comparatie cu femeile care beau mai putin de doua cesti pe saptamana. Si cancerul de colon are o incidenta mai mica in randul iubitorilor de cafea, doua cesti cu aceasta bautura pe zi reducand cu 25% probabilitatea de a dezvolta aceasta boala. Cifrele sunt imbucuratoare si in ceea ce priveste ciroza hepatica si litiaza biliara. In plus, cafeaua creste secretia biliara si stimuleaza motilitatea intestinala. O serie de cercetari recente au demonstrat efectele benefice ale cafelei in reducerea riscului de diabet de tip 2. Pe de alta parte, cercetatorii chinezi au aratat ca bautura reduce simptomele bolii Parkinson si previne instalarea unei alte boli temute – Alzheimer. Cafeaua mai ajuta la reducerea problemelor de rinichi si a durerilor usoare de cap.
Iti face mintea sa functioneze brici, iar cei care o beau inainte de teste au rezultate mai bune decat cei care nu au acest obicei.
Natalia Talmacec
EFECTE NEGATIVE

Acestea se refera mai degraba la abuzul de cafea. Specialistii avertizeaza ca un consum mare de cafea:
- CRESTE NIVELUL HOMOCITEINEI din sange care poate determina ridicarea tensiunii arteriale si dezechilibra ritmul cardiac.
- Pentru ca are efect diuretic, atunci cand e consumata in exces, fara a compensa pierderea de lichide, poate da, pe fondul suprasolicitarii, CRIZE DE SPASMOFILIE, VERTIJURI SI LIPOTIMII (LESIN).
- Tot excesul REDUCE FERTILITATEA si poate cauza osteoporoza, stari de panica, nervozitate si o usoara dependenta, in lipsa cafelei aparand durerile de cap.
Produse recomandate ENERGIE NATURALA
Cafeaua cu ginseng de la Probios este un produs bio care vine direct din Columbia, o tara recunoscuta pentru cafeaua de foarte buna calitate. Aroma de ginseng adaugata in acest sortiment de cafea aduce in ceasca ta o savoare extraordinara, stimuland energia pentru ca tu sa ai o zi perfecta.

CAFEA BIO CU GINSENG (250 gr.) - PROBIOS
Parerea cititorilor despre acest articol
Adauga un comentariu
 
  • Plafar on Facebook