1607_bobite

Bobite antiancer

Exista trei feluri de coacaze: albe, rosii si negre, si toate au proprietati nutritive remarcabile. Sunt surse excelente de vitamina C, pe care o mentin in stare stabila, gratie antocianinelor, si activa biologic: coacazele negre contin aproximativ 160 – 400 mg la 100g, iar cele albe si rosii, 20 – 60 mg. Chiar si dupa procesare, preparatele din coacaze contin aproape toata cantitatea de vitamina C, ca si fructul in stare proaspata. Dar nu numai pentru vitamina C trebuie sa le consumi, ci si pentru ca au provitamina A, vitamine din complexul B, vitamina P, vitamina PP, antocianine, tanini, saruri minerale, celuloza, acid malic, acid citric si acid tartic, zaharuri si multa apa (aproximativ 80%). O adevarata comoara pentru organism, iar daca mai iei in considerare si aportul scazut de calorii – doar 50 la suta de grame, ai sa le pretuiesti si mai mult.
DIMINUEAZA COLESTEROLUL RAU
Mai multe teste efectuate pe animale confirma rolul coacazelor in scaderea colesterolului rau, LDL, datorita nivelului ridicat de polifenoli.
Iar pe de alta parte, consumul de coacaze are ca efect cresterea colesterolului bun, HDL, dupa cum sustine un articol publi cat in Jurnalul de Nutritie din Marea Britanie. In plus, aceste fructe au si actiune cardioprotectoare si regleaza activitatea unor hormoni, inclusiv a celor sexuali, ba chiar participa si la formarea sangelui.
DE 4 ORI MAI MULTA VITAMINA C DECAT LAMAIA AU COACAZELE

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *