1786_honorac

Crampele musculare

Crampele musculare sunt contractii dureroase ale unuia sau mai multor muschi, care fac imposibila miscarea imediata. Lipsa exercitiilor regulate sau, din contra, suprasolicitarea musculara ori mentinerea aceleiasi pozitii timp indelungat favorizeaza aparitia crampelor.
Chiar si expunerea la temperaturi scazute in anotimpul rece poate sa duca la acelasi rezultat. Pe termen lung, este important sa ai o alimentatie echilibrata, cu surse bogate de potasiu si magneziu si sa te hidratezi asa cum trebuie. Zona picioarelor este cea mai predispusa, in special gambele si degetele picioarelor, insa crampele pot sa apara si la nivelul bratelor, spatelui sau gatului. Ca sa scapi repede de crampele musculare, ai nevoie de remedii la indemana. Iti spunem imediat ce e de facut!
ALIMENTATIA SI HIDRATAREA
Ei bine, si problema crampelor musculare dese si dureroase poate fi indepartata daca bei constant in jur de doi litri de apa pe zi. Apoi, asigura-te ca alimentele pe care le consumi in mod curent se inscriu in categoria celor sanatoase si contin cantitati importante de potasiu si magneziu. Potasiul contribuie la echilibrarea pH-ului, ajuta la dezvoltarea musculaturii, mentine sanatatea sistemului nervos si a functiilor cerebrale. Stafidele, prunele, caisele, curmalele, capsunele, bananele, pepenele verde, pepenele galben, citricele, sfecla, legumele cu frunze verzi, ciupercile, carnea de peste, vita sau curcan sunt importante surse de potasiu. Magneziu poti asimila din spanac, laptuci, cereale integrale, fasole, busuioc, menta, patrunjel, boia, salvie, nuci, migdale, dar si din ciocolata, cafea sau cacao. Evita pe cat posibil grasimile, prajelile, carnea de porc, de rata, gasca sau vanat, mezelurile. La calmarea durerilor provocate de crampe ajuta si condimente precum chimenul, cimbrul, feniculul, anasonul.
CEAIURI, INFUZII SI ULEIURI ESENTIALE
Plantele cu proprietati antispasmotice precum paducelul, florile de tei, sulfina, lemnul-dulce, mataseade- porumb, cozile de cirese, rizomii de pir medicinal sau ghimbirul ajuta la calmarea si rarirea episoadelor cu crampe dureroase. Infuzia se prepara din 1-2 linguri de planta la o cana de 250 ml de apa. Se beau 3 cani pe zi, timp de cel putin 10 zile pe luna.
Ca sa eviti neplacutele dureri provocate de crampele musculare, fa exercitii de incalzire inaintea oricarei activitati fizice solicitante.
GHIMBIRUL poate fi folosit sub forma de infuzie, in tratament de durata, dar si ca ulei esential, pentru masaj local. Conform unui studiu publicat de Journal of Alternative and Complementary Medicine, ghimbirul este la fel de eficient ca si ibuprofenul!
ULEIUL ESENTIAL DIN GHIMBIR imbunatateste circulatia sangelui si ajuta la relaxarea muschilor incordati. Poate fi folosit si atunci cand faci baie. Strange intr-un tifon patru lingurite de ghimbir proaspat si lasa sa curga peste el jetul puternic de apa.
MASAJUL CU ULEIURI ESENTIALE este excelent pentru relaxarea musculara. Poti folosi ulei de ghimbir, lavanda, menta, coada-soricelului, valeriana, fenicul, maghiran, coriandru, ghimbir, arnica. Crampele musculare cedeaza si sub actiunea caldurii. Pune un prosop cald pe muschiul incordat si maseaza – la inceput usor, apoi din ce in ce mai puternic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *