1566_salatica

De ce avem nevoie de hrana vie

Poate ai remarcat ca nutritionistii ne indeamna sa consumam alimentele in stare cat mai naturala, pentru a beneficia de toate substantele nutritive pe care acestea le contin. Prajirea, fierberea si coacerea distrug, inca din primele minute de preparare, mineralele si vitaminele intr-un procent de 90%. Nici pretioasele enzime nu supravietuiesc la peste 40 de grade Celsius, si lipsa lor ne afecteaza sanatatea, pentru ca sunt catalizatori care realizeaza toate procesele biochimice din corpul uman. Inactivarea ele mentelor nutritive nu este singura problema in aceasta ecuatie, grave sunt si substantele toxice care pot aparea in urma prepararii, cum este acrilamida din alimentele prajite. Sa consumam hrana nepreparata termic nu este o recomandare noua de-a nutritionistilor, pentru ca inca din 1930, doctorul elvetian Paul Kutschoff a demonstrat ca organismul uman are nevoie de minimum 50% hrana vie intr-o zi, ca sa functioneze la parametri optimi.
MANCAREA GATITA E… MOARTA
Daca iti ploua in gura cand zici sarmale, chiftele, tochitura, ar trebui sa stii si ca in afara de faptul ca-ti satisfaci papilele gustative, organismul nu are beneficii majore de pe urma lor. Exista voci care sustin ca sistemul imunitar trateaza mancarea gatita ca pe un inamic care ti-a invadat organismul. Se intampla cand nu consumi jumatate din alimente in stare cruda – si atunci creste inclusiv cantitatea de leucocite din sange! Sa-ti mai spunem ca relele nu se opresc aici si inclusiv pesticidele se transforma in compusi mai toxici cand ajung sa fie supuse unui tratament termic?
SANATATE SI ENERGIE
Exista o legatura directa intre maladiile incurabile, cele cardiovasculare, diabet sau obezitate, care afecteaza un numar din ce in ce mai mare de persoane, si alimentatie. Si anume, calitatea alimentelor. Calitatea precara, pentru ca majoritatea alimentelor din supermarketuri sunt procesate, semipreparate, iradiate si pline de E-uri si alti aditivi periculosi. De aceea, nu e suficient sa consumi legume si fructe, pentru ca daca sunt iradiate pentru a rezista mai mult nu mai au nici urma de enzime, ne avertizeaza specialistii in nutritie. In general, cele care nu sunt transportate pe o distanta mare si nici nu arata perfect sunt o alegere buna. Consumandu-le cu regularitate si in proportie insemnata pe parcursul unei zile, nu doar ca imunitatea ta va fi intarita, dar vei avea mai multa energie si vei scapa de gandurile negre. Pentru ca odata cu rezolvarea carentelor de vitamine si minerale, chiar si depresia se transforma in optimism. Doar in stare cruda mancarea devine din aliment medicament, ne avertizeaza nutritionistii.
Cerealele incoltite contin atatea substante nutritive, incat te energizeaza si iti dau pofta de viata instantaneu
CUM GATESTI FARA FOC
Inlocuiesti aragazul cu un blender, un storcator sau cu un robot de bucatarie. Cei care au facut din mancarea nepreparata termic un stil de viata au in bucatarie inclusiv un deshidratator de fructe si legume sau chiar si un aparat care face spaghete din diferite legume – dovlecei, morcovi, castraveti etc. Chiar daca, la prima vedere ti se pare greu de crezut, poti gati inclusiv sarmale in varza murata, ciocolata, prajiturele sau chiar smantana din nuci sau caju. Imaginatia este limita si, odata cu updatarea meniului, vei vedea ca vei sta mai bine si la acest capitol, pentru ca atat corpul, cat si mintea devin mai active si mai sanatoase. Uite, de exemplu, cum se prepara sarmalele. Pentru continut ai nevoie de trei pumni cu ciuperci, patru foi de varza tocate marunt, o ceapa mijlocie data pe razatoare, un pumn de grau inmuiat si macinat, un pumn de tarate de grau (si ele inmuiate), piper, cimbru, enibahar si coriandru macinate, boia de ardei dulce, o lingura de ulei si verdeata tocata.
Dupa ce le framanti bine, obtii compozitia cu care umpli frunzele de varza. Poti inlocui ciupercile cu nuci sau masline tocate. Pe internet gasesti o multime de retete si exista in librarii carti din care te poti inspira. Sau esti libera sa le inventezi tu, dar nu uita sa respecti cele trei principii ale acestui tip de alimentatie: se consuma produsul, nu producatorul (laptele, nu vaca, fructul si nu pomul); nu se foloseste o temperatura mai mare de 37 de grade Celsius; se exclud toate produsele rafinate sau modificate genetic si sunt inlocuite cu alternative naturale si sanatoase.
CRUDITATILE SI FRUMUSETEA TA
Vrei sa-ti pastrezi fermitatea si aspectul intins al pielii? Tot mancarea vie te ajuta. In lipsa enzimelor, vitaminelor si mineralelor, pielea este prima care sufera si imbatraneste prematur. Are nevoie de antioxidanti ca sa tina piept radicalilor liberi care ii fac rau. Iar unul dintre cei mai importanti este coenzima Q10, pe care o gasesti in spanac, dar si in broccoli sau in alune. Tot in spanac exista un alt antioxidant cu o putere remarcabila: acidul alfa-lipoic, care mareste gradul de actiune al altor substante din aceasta clasa, cum sunt vitaminele E sau C. Te-ai intrebat vreodata de ce adeptii dietei raw au o stralucire a pielii pe care nu poti decat s-o invidiezi? Pentru ca mancarea nepreparata termic sporeste gradul de eliminare a toxinelor prin piele.
Dar nu doar pielea, ci si silueta ta are de castigat daca reusesti sa ai un meniu zilnic cu 50% alimente crude. Explicatia este simpla: fructele si legumele, dar si cerealele nepreparate termic au un grad de satietate ridicat si un numar redus de calorii. Iar faptul ca stimuleaza procesul de digestie si nu raman mult timp in colon te ajuta sa tii sub control kilogramele.
Si spanacul poate fi consumat in stare cruda, sub forma de salate delicioase sau in sucuri din legume. Nu mai e nevoie sa-l gatesti si beneficiezi si de toate vitaminele din el.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *