shutterstock_243272893

DIETA PROTASOV PENTRU UN METABOLISM NORMAL

shutterstock_243272893Dieta Protasov a fost una dintre cele mai populare anul trecut și este foarte apreciată pentru că se bazează pe legume verzi și, în general, nu interzice anumite alimente, ci doar limitează abuzurile.

Dieta Protasov este menită să ajute la normalizarea metabolismului. Carbohidraţii cu indice glicemic mare trebuie evitaţi, pentru că prin acest regim alimentar ne propunem să ajutăm pancreasul să aibă o activitate normală. În timp, dieta ar trebui să ne ajute să ne eliberăm de o eventuală adicţie faţă de dulciuri.

Principalul avantaj al regimului este unul psihologic: nu limitează cantitatea de mâncare pe care o poţi consuma, ceea ce îl face relativ uşor de urmat.

Legumele preferate în dieta Protasov sunt cele care nu conţin mulţi carbohidraţi, deci în principal legumele fără amidon. Caută alimente pline de vitamine, minerale, fibre; şi cantitatea de grăsimi este limitată, dar grăsimile nu lipsesc cu desăvârşire, ceea ce este un lucru foarte bun.

În medie, acest regim de slăbire durează cinci săptămâni. În primele două săptămâni nu poţi mânca decât legume proaspete, fără a le găti, alături de brânzeturi şi iaurturi (kefir, brânză de vaci, brânză dulce), cu un conţinut de grăsime de până la 5 procente. Este permis şi un ou fiert pe zi. Poţi combina în orice cantitate vrei lactatele şi legumele. Poţi bea ceai sau cafea (dar fără zahăr, evident) cât doreşti. Nu sună foarte apetisant? E adevărat, un minus al dietei Protasov este monotonia din primele două săptămâni. Ca să-ţi fie mai uşor, ai voie să adaugi meniului zilnic şi trei mere verzi mari.

Un alt avantaj este faptul că orele de masă nu trebuie neapărat respectate. Poţi mânca dimineaţa, la prânz, seara, noaptea, când preferi. În mod surprinzător, din a doua săptămână, pofta pentru alimentele interzise va începe să scadă, iar până la sfârşitul celei de-a doua săptămâni te vei simţi extraordinar de uşor.

Începând cu a treia săptămână, trebuie să adaugi, alături de legume şi brânzeturi, o cantitate de 300 g de carne de pui sau peşte, în acelaşi timp reducând din cantitatea de brânză şi iaurt. Acesta este regimul alimentar pentru următoarele trei săptămâni.

La trei săptămâni de la începutul dietei îţi vei surprinde colegii şi familia cu silueta din ce în ce mai zveltă şi în continuă schimbare. În a patra şi a cincea săptămână va avea loc cel mai intens proces de pierdere în greutate.

După cinci săptămâni de dietă trebuie să reintroduci şi alte produse în planul tău alimentar, dar cu multă grijă. Începe prin a adăuga ulei vegetal în salate. Apoi, poţi schimba merele cu alte fructe. După un timp, poţi consuma cereale integrale fără zahăr la micul dejun. Adaugă proteine animale obţinute din carne slabă. Cheia este să introduci alimentele treptat şi să optezi pentru produse sănătoase, cât mai naturale.

După abţinerea de la alimentele grase pentru o perioadă lungă de timp, nu trebuie să revii peste noapte la o dietă bogată în grăsimi. Este una dintre greşelile cele mai frecvente şi poate avea consecinţe pe termen lung. Pe parcursul dietei, sistemul tău digestiv se adaptează la legume şi poate „uita“ cum să dizolve grăsimile eficient. De aceea, dacă supraîncarci sistemul digestiv cu grăsimi, îi poţi irita ţesuturile. Nutriţioniştii sugerează să adaugi grăsimea în dietă lent, începând prin a adăuga 35 de grame de grăsime animală zilnic. Aceasta permite sistemului digestiv să se reacomodeze cu alimentele grase. O sugestie este să începi să mănânci tărâţe fierte, fără zahăr, la micul dejun, şi să înlocuieşti treptat produsele de origine vegetală cu produse de origine animală.

Dieta Protasov este foarte bună ca un prim pas către un stil de viaţă nou, mai sănătos, ajutându-te să scapi de dependenţa de zahăr. Trebuie însă să recurgi la această dietă doar dacă planul nu ţi se pare imposibil de urmat

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *