1659_graulet

Germenii de grau

In timpul pocesului de transformare din samanta in planta, se declanseaza unele modificari de structura, astfel incat in germenii de grau se regasesc cele mai mari cantitati de substante nutritive. Prin germinare, cantitatea de vitamine si enzime creste de cateva ori. Mai mult, semintele incoltite sunt mai usoare pentru digestie si substantele nutritive se absorb mai bine. Embrionii de grau sunt surse importante de acid folic, proteine, fibre, grasimi nesaturate, antioxidanti, vitamina E, vitaminele A, B1, B2, B6, K, enzime, calciu, fier, fosfor, zinc, magneziu, potasiu si acizi grasi Omega 3. In afara de cazul in care ai probleme cu colonul sau cu tubul digestiv ori ai un dezechilibru hormonal bazat pe o crestere a nivelului de estrogen, germenii de grau nu au contraindicatii.
CUM SE OBTIN
Poti sa-i cumperi din comert, proaspeti, congelati, pulbere, fulgi, diferite amestecuri de fulgi sau pulbere de germeni de grau cu fructe uscate. Insa, cele mai mari calitati nutritive le au germenii proaspeti. De altfel, este foarte simplu sa-i prepari chiar tu! Spala bine boabele de grau cu apa rece si pune-le intr-un vas in care adaugi apa pana acoperi toata cantitatea. Tine graul la incoltit intr-un loc calduros, ca sa grabesti germinarea. Dupa 24 de ore, spala din nou tot graul incoltit si trece-l prin robotul de bucatarie. Se consuma fie in amestec cu miere, lapte sau iaurt, fie ca ingredient suplimentar la diverse retete. Dintr-un kilogram de grau proaspat obtii cam 1,5 kg de grau incoltit. Nu uita ca in stare proaspata au un termen de valabilitate destul de scurt. Daca vrei sa-i depozitezi, foloseste un vas inchis ermetic, care trebuie pus la frigider, insa maximum doua-trei zile. Germenii de grau sunt folositi si la prepararea diverselor produse de panificatie si patiserie – paine, clatite, placinte, prajituri – insa, in faza de procesare termica se pierd din proprietati.
100 DE GRAME PE ZI, ACEASTA ESTE CANTITATEA DE GERMENI DE GRAU RECOMANDATA ZILNIC, PENTRU ADULTI
Consumati cu regularitate, germenii de grau previn formarea cheagurilor de sange si cresterea tensiunii arteriale.
O CURA TINE CEL PUTIN 30 DE ZILE
Dupa trei – patru saptamani de consum, se vad primele semne pozitive. Stabilizarea efectelor apare dupa 1-3 luni sau chiar 6-12 in cazul afectiunilor mai grave. Doza zilnica recomandata la adulti este de 100 de grame pe zi. La copiii cu varste alimentatie cuprinse intre 7 si 14 ani, sunt indicate 1-2 linguri pe zi, iar intre 2 si 6 ani, doza este de 1-3 lingurite pe zi.
Cel mai bine este sa consumi germeni de grau dimineata, pe stomacul gol, intre mese sau seara. Eventual, poti sa inlocuiesti masa de seara cu o portie sanatoasa de germeni de grau. Doua linguri asigura doza zilnica recomandata de fibre alimentare. 100 g de germeni au 22 mg de vitamina E – ceea ce echivaleaza cu 15% din necesarul zilnic; 40 de calorii, 10 g de apa, proteine, lipide, 55 g de glucide (din care 35 g de amidon si 20 g de glucide solubile) si fibre alimentare.
Nu contin colesterol, sunt hipocalorici si sunt una dintre cele mai bune surse de vitamine din complexul B. Datorita continutului ridicat de vitamine si de minerale, pot chiar inlocui uneori consumul de fructe si legume proaspete.
CARE SUNT BENEFICIILE
Datorita vitaminelor, in special celor din complexul B, germenii de grau sunt benefici si pentru a face fata mai usor stresului. In acelasi timp, ajuta la o mai buna oxigenare a organismului si cresc rezistenta si vitalitatea corpului. Acidul folic ce se regaseste in germenii din grau ajuta la scaderea nivelului de hemocisteina si astfel poti preveni deteriorarea arterelor. In plus, suplimentarea cantitatii de acid folic din alimentatie este recomandata atunci cand esti gravida. Studiile arata ca femeile care consuma o cantitate suficienta de acid folic, zilnic, inainte de conceptie si in primul trimestru de sarcina, prezinta riscuri cu pana la 95% mai mici de a da nastere unui copil cu un defect congenital grav.
Boabele de grau incoltit sunt bogate in enzime benefice pentru reglarea proceselor metabolice. Daca tii cura de slabire, germenii de grau sunt un supliment generos.
Reducerea nivelului colesterolului din sange este un alt efect important al curei cu germeni de grau.
Germenii de grau ajuta la imbunatatirea procesului de utilizare a oxigenului de catre organism, contribuie la echilibrarea metabolismului si cresc abilitatea corpului de a face fata stresului.
IMBUNATATESC STAREA DE SANATATE
Ajuta la intarirea sistemului imunitar, protejeaza muschii, sangele, plamanii, dintii, reduc numarul de fire de par cazute si sporesc acuitatea vizuala.
PURIFICA ORGANISMUL
Previn anemia, elibereaza toxinele si contribuie la imbunatatirea reflexelor corpului datorita unui nutrient numit octacosanol.
REFAC EPIDERMA
Sunt o sursa importanta de vitamina B, element indicat pentru o piele sanatoasa, repararea tesuturilor, tratarea durerilor de cap, a insomniei, a asteniilor, nevrozelor sau nevritelor.
PREVIN CANCERUL
Au o cantitate importanta de vitamina E complexa, inclusiv antioxidanti naturali. Astfel, au un rol important in preventia si tratamentul bolilor cardiace, a cancerului si a imbatranirii.
AMELIOREAZA DIGESTIA
Bogata sursa de fibre naturale, germenii de grau sunt recomandati pentru tratarea bolilor gastrice sau intestinale, inclusiv a constipatiei.
COMBAT PROBLEMELE DE CRESTERE
Pot fi introdusi in alimentatia celor mici, caci sunt eficienti si in tratarea intarzierilor de crestere.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *