Info
Pesticidele in legatura directa cu ADHD
Copiii expusi concentratiilor mari de pesticide prin intermediul consumului de fructe si legume pot prezenta de doua ori mai multe riscuri de a dezvolta sindromul hiperkinetic cu deficit de atentie (ADHD), arata un studiu americano- canadian, la care au participat 1.139 de copii cu varste cuprinse intre 8 si 15 ani.
Potrivit statisticilor, 3 pana la 7% dintre scolari pot suferi de ADHD, boala venind pe un fond genetic. Astfel, daca intr-o familie unul dintre copii sufera de ADHD, exista 30-40% probabilitati ca fratele sau sora sa aiba aceasta afectiune. Ingrijorator este ca ADHD poate avea consecinte grave, printre care: lipsa de performanta la scoala, depresie, dificultati de relationare si, mai tarziu, dificultati in gasirea si mentinerea unui loc de munca.NUCILE REGLEAZA COLESTEROLUL
Consumul zilnic a circa 67 de grame de nuci, migdale, alune si alte fructe similare scade, in medie, cu aproximativ 51% concentratia totala de colesterol. Vestea vine de la medicul Joan Sabate de la Universitatea Loma Linda din California, coordonatoarea unui studiu bazat pe 25 de teste clinice realizate in sapte tari. Rezultatele au aratat o scadere cu 7,4% a concetratiei de LDL (lipoproteine cu densitate mica), supranumit colesterol rau in paralel cu cresterea cu 8,3% a nivelului de HFL (lipoproteine cu densitate mare), denumit colesterol bun. Si trigliceridele - acele grasimi din sange care provin mai ales din metabolizarea alimentelor grase, a zaharului si a alcoolului - s-au imputinat cu 10,2% in cazul pacientilor cu concentratii foarte ridicate (cel putin 150 miligrame/decilitru).
SPUNE DA AGRISELOR!
Au putine calorii si sunt o binecuvantare pentru cei ce sufera de excedent ponderal. Pentru ca satisfac papilele gustative, fara a contribui la alterarea siluetei. Ba dimpotriva, o pot subtia daca tin locul unei mese din timpul zilei, preferabil cea de seara. Dar nu numai asta recomanda consumul lor, agrisele fiind o adevarata mina de sanatate.
1 Au efect remineralizant, fiind indicate in astenii si in convalescente. Contin pectine, acizi (malic, citric, tartric), vitamine (C - 25-35 mg la suta de grame; A, B1, B2, P), saruri minerale (sodiu, calciu, fosfor, fier, potasiu).
2 Sunt prescrise celor cu hipertensiune arteriala si alte afectiuni cardiovasculare, datorita potasiului furnizat. Practic, 100 g de agrise proaspete ne ofera 210 mg de potasiu, element necesar bunei functionari a muschiului cardiac.
3 Curata organismul de toxine, fi toterapia recomandand in acest sens cure cu maximum un kg de fructe pe zi, o zi pe saptamana sau trei zile consecutiv.
4 Fiind diuretice, agrisele sunt folosite in afectiuni urinare, artrita, reumatism si in guta.
5 Stimuleaza functia hepatica si tocmai de aceea ar trebui sa fi e nelipsite din dieta bolnavilor de hepatite si ciroza hepatica.
6 Consumul de agrise te scapa de constipatie, gratie proprietatilor laxative, care le caracterizeaza.
7 Pot fi consumate fara retineri si de catre diabetici, intrucat detin zaharoza intr-o cantitate foarte mica, iar levuloza si glucoza se gasesc, practic, in aceeasi concentratie.
8 Sucul de agrise, luat cate o lingurita sau doua pe zi, grabeste videcarea raguselii. Se obtine dintr-un kilogram de fructe stoarse si fierte timp de o ora.
9 Ceaiul de agrise previne raceala. Acesta se prepara dintr-o mana de frunze de agris peste care se toarna 500 ml de apa clocotita, care se mai lasa un minut la fiert. Dupa ce se raceste, se indulceste cu miere si se beau aproximativ trei cani pe zi.
Alte articole
Top articole
- Cele mai fierbinti discutii
- Dieta perfecta
- Maraton kangoo jumps in Bucuresti
- horoscoooop
- Kangoo jumps Sector 2
- Valentine's kangoo party
-
Plafar on Facebook






