login inregistreaza-te newsletter Adrese magazine Plafar
Info

Plantele au grija de sanatatea angajatilor

Prezenta plantelor in ghiveci la birou reduce oboseala si stresul si contribuie, de asemenea, la combaterea unor probleme de sanatate in randul angajatilor, cum sunt gatul uscat, durerile de cap, tusea si pielea uscata.
Este concluzia unui studiu efectuat de o echipa de la Washington State University, care a avut la baza un esantion de 385 de angajati si a analizat datele referitoare la concediile medicale luate de acestia si numarul de plante pe care le puteau vedea de la birourile lor. Rezultatele au relevat ca un numar mai mare de plante insemna mai putine concedii medicale in randul acestor persoane. Totodata, angajatii au fost monitorizati in timp ce efectuau anumite sarcini de birou cu si fara plante in jur. Atunci cand aveau plante, angajatii erau mai eficienti si aveau o viteza de reactie cu 12% mai mare. Ei erau, de asemenea, mai putin stresati si aveau tensiunea mai mica. Studiul a mai aratat ca nivelul de praf de la birou poate fi redus cu pana la 20%, prin prezenta plantelor cu multe frunze. De altfel, acestea ar fi mai protectoare decat cele cu flori, deoarece elibereaza mai mult oxigen si sunt mai eficiente in descompunerea substantelor toxice din aer.
ULEIUL DE MASLINE PREVINE ATACUL VASCULAR CEREBRAL
Persoanele cu varsta de peste 65 de ani care folosesc ulei de masline in dieta zilnica prezinta mai putine riscuri de a suferi atacuri cerebrale in comparatie cu persoanele care nu consuma acest produs alimentar, releva un studiu francez. Cercetatorii de la Institut National de la Sante et de la Recherche Medicale din Bordeaux au monitorizat 7.625 de persoane trecute de 65 de ani, originare din orasele Bordeaux, Dijon si Montpellier, pe o perioada de cinci ani, timp in care, in randul participantilor, s-au inregistrat 148 de atacuri cerebrale. Dupa ce au luat in calcul criterii care tineau cont de greutate, activitatile fizice si regimul alimentar, oamenii de stiinta au constatat ca subiectii care consumau frecvent ulei de masline prezentau un risc de a suferi un accident vascular cerebral cu 41% mai mic in comparatie cu aceia care nu-l puneau in mancare.

Parerea cititorilor despre acest articol
Adauga un comentariu
 
  • Plafar on Facebook