login inregistreaza-te newsletter Adrese magazine Plafar
Info

Femeile necesita un somn mai lung

Cu 20 de minute mai mult au nevoie sa doarma femeile comparativ cu barbatii, sugereaza un nou studiu britanic. Asta pentru ca, facand mai multe lucruri deodata, ele isi obosesc mai mult creierul.
"Una dintre cele mai importante functii ale somnului este sa permita creierului sa se refaca. In timpul somnului profund, cortexul se detaseaza de simturi si intra in faza de recuperare. Cu cat o persoana isi foloseste mai mult creierul in timpul zilei, cu atat are nevoie sa doarma mai mult", a explicat Jim Horne, directorul Institutului de Cercetare de la Universitatea Loughborough. Autorul studiului a mai precizat ca sistemul nervos al femeilor degenereaza mai lent, astfel ca la 75 de ani ele au creierul unui barbat de 70, avantajul derivand din capacitatea acestora de a se reface mai bine in urma somnului.
HRANA PROCESATA, OCNA DE SARE
Majoritatea alimentelor procesate contin prea multa sare, potrivit unui studiu realizat de cer cetatorii australieni, de la George Institute for
International Health din Sydney. Acestia au constatat ca sosurile si cremele contin pana la 1 283 mg per 100 g, iar produsele din carne procesata – pana la 846 mg per 100 g, acestea fiind categoriile cu cel mai mare nivel de sodiu, in medie. Practic, aproape doua treimi dintre cele 33 de categorii de alimente supuse analizei prezinta concentratii de sare mai mari decat cele acceptate. La ora actuala mai multe state au initiat programe nationale de reducere a sarii din mancare, Marea Birtanie si Franta reusind deja sa obtina un acord din partea producatorilor din domeniu.
VITAMINA D TINE LA DISTANTA CANCERUL DE COLON
Persoanele cu concentratii mari de vitamina D in sange prezinta un risc de aparitie a cancerului colorectal cu aproape 40% mai mic decat cele cu un nivel minim al acestei substante in organism. Concluziile se desprind dintr-un studiu comparativ, coordonat de Centrul International pentru Cercetari in domeniul Cancerului (CIRC/IARC) si de Agentia Organizatiei Mondiale a Sanatatii pentru Cancer, la care au participat 520 000 de europeni, din 10 state: Danemarca, Franta, Grecia, Germania, Italia, Olanda, Norvegia, Spania, Suedia si Marea Britanie. Ramane de stabilit insa daca obtinerea unei concentratii crescute de vitamina D in fluxul sangvin cu ajutorul suplimentelor alimentare sau al produselor imbogatite cu vitamina D reprezinta o solutie mai buna decat realizarea aceluiasi rezultat printr-o alimentatie echilibrata, combinata cu expunerea cu regularitate si moderatie la soare.


Parerea cititorilor despre acest articol
Adauga un comentariu
 
  • Plafar on Facebook