1870_sm

Mici, dar extrem de valoroase

Nu ocupa un loc important printre ingredientele bucatariei autohtone, dar sunt consumate inca din perioada paleolitica in Europa si Asia. In general, se folosesc pentru a da mai multa savoare pre-aratelor vegetariene sau celor din carne si peste, dar si salatelor. Sunt bogate in proteine (aproximativ 31 de grame la 100 g de seminte – cea mai mare cantitate din toate tipurile de seminte si nuci), aminoacizi, vitaminele B1, B2, B3, D, E, mangan, cupru, magneziu, molibden, zinc si potasiu. Contin chiar si fier, asa ca nu te sfii sa le rontai sau sa le adaugi in mancarea ta favorita.
INAMICELE APETITULUI EXAGERAT SI ALE BOLILOR CARDIOVASCULARE
Micutele seminte de pin, de culoarea fildesului, sunt singura sursa de acid pinoleic din natura, substanta care are capacitatea de a suprima apetitul. De asemenea, au si cea mai mare concentratie de acid oleic, o grasime mononesaturata, care ajuta ficatul sa elimine trigliceridele daunatoare din organism.
Consumul uleiului din seminte de pin s-a dovedit benefic pentru reducerea nivelului de colesterol si pentru normalizarea tensiunii arteriale – responsabil este acidul pinolenic, care intra in lupta cu colesterolul rau. Mai mult decat atat, au patru elemente in compozitie care tin la distanta bolile de inima: grasimi mononesaturate, magneziu, potasiu si arginina.
ALTE MOTIVE SA LE CONSUMI?
Deoarece imbunatatesc capacitatea organismului de a asimila calciul, semintele de pin te ajuta sa ai oase si dinti mai puternici. Ar fi bine sa le consumi in acest sezon, pentru ca intaresc sistemul imunitar. Si daca nu te-am convins inca sa le adaugi in preparatele tale, afla ca au un rol important in mentinerea tineretii celulelor, pe care le protejeaza de atacul radicalilor liberi, gratie antioxidantilor pe care ii contin.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *