1720_nectarina

Piersici fara puf

Multa vreme s-a crezut ca nectarinele au aparut prin incrucisarea piersicilor cu prunele, dar teoria a fost data peste cap de descoperirea unor texte stravechi, asiatice si grecesti, in care se mentioneaza aceste fructe. De altfel, chiar pe ramurile unui piersic pot aparea si nectarine. Asa ca nu e de mirare ca aceste doua fructe au proprietati similare. Diferenta e ca o nectarina poate fi consumata fara probleme de catre cei alergici la puful de piersica. In caz ca nu stiai, afla ca o nectarina este fructul perfect intr-o zi caniculara.
Pentru ca are un continut de aproape 90% apa si este o sursa de vitamine si minerale importante, cu efect revigorant si de stimulare a imunitatii: vitamina C, vitamina A, complexul B, dar si potasiu, fosfor si calciu. Gratie acestora, mancatul unei nectarine reface rapid stocul de saruri minerale pe care le pierzi atunci cand transpiri. In plus, fibrele pe care le contine (cam 2 g la o 100 g) fac din acest fruct un aliat al bunei functionari a sistemului digestiv, dar si in curele de slabire, caci reduc senzatia de foame. Chiar si aportul caloric, de 40 de calorii la 100 g, le recomanda in orice regim pentru pierderea in greutate.
TE APARA DE SOARE
Un alt motiv pentru care ai face bine sa le consumi in fiecare zi de vara este si continutul de betacaroten, element care are proprietatea de a-ti apara pielea de razele nocive ale soarelui si de a contracara efectele nocive ale acestora: degradarea celulara, imbatranirea prematura a epidermei, aparitia cancerelor cutanate. Dar ca sa ai parte de toate beneficiile lor trebuie sa fie proaspete, si trebuie mâncate cu tot cu coaja, nu in compot sau in alte alimente preparate termic. Fructele sunt recomandate si bolnavilor de guta, reumatism si alte boli inflamatorii, caci favorizeaza eliminarea acidului uric din organism.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *