Produsul lunii Energie naturală

Energie naturală
Organismul nostru are nevoie de diferite vitamine, mai ales toamna și iarna, pentru a putea preveni îmbolnăvirile și a avea suficientă energie ca să depășim sezonul rece.

Lumina mai puţină, frigul, diferenţele mari de temperatură dintre zi şi noapte, ca în perioada pe care o traversăm acum, dar şi deficitul de vitamine, minerale şi fibre, cauzat de alimentaţia haotică, nesănătoasă, slăbesc şi dezechilibrează organismul. Simpomele tipice deficienţei de vitamine sunt oboseala, deprimarea, indispoziţia – acutizate de lipsa de lumină –, cu consecinţe precum diminuarea performanţelor fizice şi mentale şi predispoziţia pentru îmbolnăviri.

Iată câteva exemple de vitamine şi minerale ce ne ajută să depăşim iarna:
Zincul – întăreşte rezistenţa naturală a organismului şi reduce simptomele răcelii, dacă aceasta deja s-a instalat deja. Zincul poate fi procurat printr-un consum constant de nuci, alune, ouă, carne de pasăre, seminţe, peşte, drojdie de bere.
Magneziul – dacă te simţi obosit, în ciuda faptului că dormi suficient, adică cele şapte-opt ore din noapte, s-ar putea să fie vorba de lipsă de magneziu, esenţial pentru buna funcţionare a muşchilor şi nervilor. Magneziul poate fi procurat din legume de culoare verde închis, cartofi, sfeclă roşie şi fructe, precum banane, smochine, curmale, nuci şi migdale.
Vitaminele din grupul B (B1, B2, B3, B5, B6, B8, B9, B12). Acest complex activ de opt vitamine solubile în apă acţionează împreună, în scopul creşterii metabolismului, întăririi sistemului imunitar şi a celui nervos, menţinerii sănătăţii pielii şi muşchilor, în plus, vitaminele B încurajează sinteza. Surse de B-uri: cerealele integrale, arahidele, legumele verzi, ciupercile, fructele – mai ales caisele, portocalele, bananele –, carnea, organele, peştele, lactatele, ouăle.
Vitamina C sau acidul ascorbic este, poate, cea mai genială invenţie a naturii. Este un super antibiotic. Molecula de vitamina C este compusă din carbon, hidrogen şi oxigen. În organismul uman are două mari funcţii: întărirea imunităţii şi echilibrarea psihicului. Vitamina C este prezentă în fructe, legume, ierburi. O concentraţie mare se găseşte în lămâie şi varietăţile de lime, pomelo, grapefruit, portocală, kiwi, agrişe, coacăze, papaya, căpşuni, dar şi în legume: rubarbă, gulie, rădăcină de hrean, varză de Bruxelles, broccoli, ardei iute, conopidă, spanac, varză verde crudă, precum şi în coaja de mesteacăn alb.
Ana-Maria Cristea
Director magazin Plafar București Militari Shopping

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *