Plafar.net

ALIMENTATIE

----

Nu trebuie neaparat sa mananci carne pentru a avea suficient de multe proteine in organism. Aceasta este o informatie care produce multa bucurie in randurile ve getarienilor, dar nu numai. Exista alimente care contin mult mai multe elemente nutritive esentiale decat cele cu care ne-am obisnuit, dar carora le place sa ramana discrete. Cine are obiceiul sa rontaie seminte de tot felul beneficiaza deja de aceste proprietati extraordinare.
8 SEMINTE DE MAR CONSUMATE ZILNIC ASIGURA DOZA NECESARA DE IOD PENTRU UN ADULT
MIGDALE, SEMINTE DE FLOAREA-SOARELUI, ARAHIDE
Migdalele nu contin carbohi drati, de aceea sunt recomandate celor care sufera de diabet. Au multa vitamina A si E si sunt pline de potasiu, fosfor, calciu si magneziu. 24 de samburi de migdale contin aproximativ sase grame de proteine si 3,35 grame de fibre. Migdalele sunt un bun echilibrant nervos, remineralizant, antiseptic intestinal. Necoapte, sunt capabile sa elimine metalele grele din organism. Coapte si amestecate cu miere, elimina insomnia, anemia si astmul bronsic. Cam sase pana la zece samburi pe zi ar trebui sa fie de ajuns pentru a obtine toate aceste efecte. Cam aceleasi elemente le vei gasi si in semintele de floarea-soarelui. In plus, contin seleniu si vitamina E, si mult colesterol. Si fac ravagii printre parazitii intestinali! Alunele de pamant fac parte din aceeasi categorie de seminte, si mai au in plus resveratrol, o substanta care s-a dovedit foarte eficienta in cazurile vindecate de cancer. Ea este si antivirala, antioxidanta, antiinflamatorie. Lucrul de care trebuie sa tii cont este, insa, faptul ca unele dintre aceste seminte provoaca alergii, mai ales la persoanele mai sensibile. De aceea, inainte de a lua hotararea de a introduce sistematic in Dieta asemenea alimente, asigura-te ca nu te afli printre ele.
NUCI, ALUNE, SEMINTE DE DOVLEAC, CAJU, FISTIC
Nucile au in componenta potasiu, fosfor, cupru, magneziu, vitamine, saruri minerale, uleiuri volatile, materii grase, celuloza. Toate aceste elemente le fac sa fie extrem de nutritive chiar si cand sunt consumate in cantitate mica. Un pumn de miez de nuci pe zi face minuni atunci cand suntem extenuati, mai ales daca il combinam cu o lingurita de miere. Nucile sunt contraindicate in cazurile de boli ale intestinelor.
Alunele contin si ele calciu, fosfor, clor, sodiu, fier, cupru, vitamine, materii grase si azotate, celuloza. Sunt foarte bune in anemii, litiaze urinare, meteorism si diaree, dar nu mai mult de 10 boabe pe zi. Seminele de dovleac sunt foarte bogate in magneziu si sunt foarte satioase, datorita cantitatii mari de uleiuri din compozitie. Daca mananci prea multe, te ingrasi! Despre ele se spune ca dau rezultate chiar mai bune decat semintele de floarea-soarelui in cazuri de paraziti intestinali. Samburii de caju si fistic contin antioxidanti care protejeaza celulele de efectul nociv al radicalilor liberi. Fisticul, in plus, ajuta la coborarea nivelului de colesterol rau, te apara de bolile de inima si previne cancerul. De asemenea, cu caju si fistic poti sa satisfaci pofta de dulce a unui diabetic fara sa-i modifici in mod nociv nivelul glicemiei.
IN SAU CANEPA? POATE CHIAR PEPENE!
Daca ai probleme cu colesterolul, atunci mananca seminte de in. Scad nivelul de colesterol rau, dar si trigliceridele din sange si presiunea sanguina. Semintele de canepa contin necesarul zilnic de acizi grasi esentiali, omega 3 si 6. Prin urmare te feresc de bolile cardiovasculare daca le consumi cu regularitate.
Scoti samburii din pepeni? Rau faci! Contin zinc, fier, omega 6, dar si proteine si fi bre care se absorb usor. |n plus, mai sunt si diuretici. O reteta naturala pentru indepartarea pietrelor la rinichi presupune pisarea samburilor de pepene si combinarea lor cu ulei de masline. Din acest amestec ia trei linguri in fiecare zi, dimineata, pe stomacul gol, timp de 10 zile. Toate tipurile de seminte sunt bune pentru sanatate, de multe ori ele functionand ca remedii naturale pentru anumite afectiuni sau leziuni. Pune-te pe rontait!

Va recomandam

Nu sunt comentarii

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>