1826_prunute

Te mentin in forma

Calitatile nebanuite ale acestor fructe micute au fost cunoscute din cele mai vechi timpuri, de cand au fost aduse din Siria in Europa. Inclusiv fructele uscate pastreaza aceste insusiri mult timp. Iar doctorii nu se feresc sa declare ca daca toata lumea ar manca doua-trei prune pe zi,
multe boli ar fi prevenite. Si asta pentru ca acestea contin cantitati mari de antioxidanti si nutrienti importanti, cum sunt vitaminele A, C, B1, B2, B6, betacaroten, dar si potasiu si fier. Nu e de neglijat nici aportul de fibre solubile, datorita caruia prunele ajuta la prevenirea diabetului de tip II, prin faptul ca maresc sensibilitatea organismului la insulina.
STIMULEAZA IMUNITATEA
O pruna n-ar trebui refuzata niciodata, pentru ca ii faci organismului un deserviciu. Te energizeaza rapid, alunga oboseala si regleaza activitatea sistemului nervos. Prunele reusesc inclusiv sa scada tensiunea arteriala, iar pentru aceasta sunt recomandate curele de trei zile, in care se consuma doar acest fruct, care mentine o presiune constanta a sangelui, gratie potasiului. Acest element care se gaseste din abundenta in prune (330 mg la 100 g de fruct) asigura si buna functionare a inimii.
Printre beneficii, se numara si curatarea organismului de toxine, prin stimularea tranzitului intestinal (prunele sunt recunoscute pentru proprietatile lor de combatere a constipatiei) si prin normalizarea functiilor ficatului. Drept rezultat, te vei simti mai bine, pielea ta va arata perfect, fara imperfectiuni sau acnee.
PRIETENELE SILUETEI TALE
Daca ai kilograme de care doresti sa scapi, o cura cu prune, de trei- patru zile, este solutia si in acest caz. Indiferent ca sunt proaspete sau uscate, vei observa ca senzatia de satietate se va instala rapid dupa ce le mananci, datorita continutului ridicat de fibre. Ca sa te bucuri deplin, afla ca prunele sunt un aliment ideal in curele de slabire, pentru ca au putine calorii: 80 la suta de grame, in cazul in care sunt foarte dulci.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *