1609_salate

Un bol plin cu sanatate va rog

Nicicand n-a fost mai usor ca vara sa-ti creezi o salata delicioasa. Acum ai la indemana toate ingredientele in stare proaspata, mai pline de vitamine ca oricand, si poti sa le combini dupa pofte si imaginatie. O salata iti furnizeaza o mare parte din substantele nutritive de care ai nevoie, te energizeaza, te racoreste si, poate cel mai important, nu te face sa te simti ghiftuita. Nici silueta nu are de suferit, pentru ca din punct de vedere caloric salata, daca nu e inundata de sosuri grase, este unul dintre felurile de mancare cu cele mai putine calorii. Ba chiar poti sa pierzi din kilogramele in plus daca, in lunile de vara, inlocuiesti una din mesele importante ale zilei cu o salata preparata chiar de tine. Unde mai pui ca digestia ta va fi imbunatatita considerabil, vei scapa de toxine (iar asta se va vedea si in aspectul tenului tau, care va fi mult mai curat) si, in schimb, vei avea o sanatate si o energie pentru care toata lumea te va invidia.
Vara si primavara te poti bucura din plin de amestecuri cu rosii, salata verde si tot felul de alte verdeturi delicioase.
DE PRETUIT SI NEINLOCUIT
E drept ca poate parea dificil sa o speli frunza cu frunza si sa o prepari. Dar merita toata munca, pentru ca face mult bine organismului. Elimina toxinele din ficat, stimuleaza activitatea organelor interne si curata vasele de sange. Are capacitatea de-a regla functionarea glandelor endocrine, dar si pe cea a sistemului nervos. Pentru ca, prin ceea ce contine, salata reuseste sa inlature stresul si sa induca un somn odihnitor. Deci ai face bine sa o mananci seara, mai ales daca ai insomnii. Salata contine si multe vitamine (A, B, C, D si E), care dau imunitate organismului si il fac rezistent la infectii si virusuri. In compozitia ei exista si clorofi la cu rol antianemic, dar si mucilagii care normalizeaza digestia si tranzitul intestinal.
MUSTESC DE SANATATE
Nimic nu se compara cu o rosie de gradina bine coapta, esti de acord? Nu doar papilele gustative se bucura de experienta intalnirii cu ea, ci si intregul tau organism, pentru ca intareste sistemul imunitar si contine toata cantitatea de vitamina C de care ai nevoie pe parcursul unei zile.
Demn de luat in calcul este si licopenul, un fitonutrient care da acestor legume culoarea rosie si care are proprietati antioxidante remarcabile. De exemplu, tine la distanta efectele devastatoare ale imbatranirii. Un consum constant de rosii te fereste de boli cardiovasculare si de alte maladii severe. Ai face bine sa le incluzi in meniu si pentru continutul de vitamina A, B, calciu, fosfor, magneziu si potasiu.
RACORITORI SI HIDRATANTI
Contin 90% apa, dar asta nu inseamna ca nu au si alte virtuti. Chiar daca pare greu de crezut, intr-un castravete gasesti o mare parte din vitaminele si mineralele de care ai nevoie in fiecare zi: vitaminele B1, B2, B3, B5 si B6, acid folic, vitamina C, fier, magneziu, zinc, potasiu, calciu si fosfor. Cand prepari salata, nu ii indeparta coaja, pentru ca si in ea se strang multe din substantele benefice, cum sunt siliciu, magneziu sau potasiul. Cu toate acestea, aportul caloric este infim: 10 calorii la suta de grame, ceea ce il face potrivit in orice cura de slabire. In plus, este si cel mai bun diuretic natural. Cel mai bine este sa-l consumi in stare proaspata, ca sa ai parte de toate beneficiile lui.
Prepara-ti o salata cat mai colorata, pentru ca astfel poti fi sigura ca organismul tau va avea parte de o mare cantitate de substante nutritive importante.
CE PUI IN CASTRON?
In functie de ceea ce contine, salata poate insoti un preparat sau poate constitui o masa de sine statatoare. Ca sa intre in cea de-a doua categorieii te sfatuiesc sa amesteci mai multe tipuri de legume si cruditati cu ingrediente care sa-ti asigure satietatea pe termen mai lung, dar si nutrientii de care are nevoie organismul. Asadar, alaturi de vedetele rosii si castraveti, pe care ar fi bine sa le consumi din recoltele autohtone, fa loc in farfurie si altor bunatati. Branza, de exemplu, este o sursa importanta de calciu si de proteine valoroase si completeaza perfect orice salata de sezon. Ouale sunt o alta sursa de proteine si vitamina B8, substantiala pentru sanatatea ficatului. Nucile si alte fructe uscate sau miejii cruzi de seminte transforma orice salata intr-o delicatesa si unde mai pui ca sunt bogate in acizi grasi esentiali Omega 3, Omega 6, fibre, vitamine si minerale. Sau mugurii de pin, bogati in uleiuri volatile, iti sunt de ajutor atunci cand vrei sa-ti infrangi pofta de mancare. Ce altceva ar fi bine sa mai consumi?
Carne de pui sau peste, preparata pe gratar si adaugata in salate, pentru aportul de proteine si minerale.
O alta sursa de proteine, vegetale de data aceasta, este fasolea verde, care este benefica si pentru cantitatea de fibre solubile pe care o contine. Pastreaza trendul si la desert. O salata din cele mai gustoase fructe de sezon iti furnizeaza vitamine si minerale importante si iti potoleste pofta de dulce.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *